Posvet v Tolminu že prinesel konkretne izboljšave za trajnostno mobilnost v Julijskih Alpah

25.10.2016

V letošnji poletni sezoni so v vseh vlakovnih kompozicijah odstranili določeno število sedežev in tako omogočili prevoz večjega števila koles, kar je bilo do sedaj mogoče le v vagonu avtovlaka.

Prav z avtovlakom je bila povezana tudi naslednja želja, ki je ugledala luč sveta v tej sezoni. Prva jutranja vožnja avtovlaka in večerno vračanje sta tako omogočali prevoz določenega števila avtomobilov tudi iz Nove Gorice do Bohinjske Bistrice in nazaj. Izboljšan je bil tudi sistem obveščanja in označitve tudi na vlakih, saj gre ne nazadnje za zelo priljubljen način potovanja med turisti.

Na posameznih postajah so že vidne izboljšave: ploščad za dovoz avtomobilov na avtovlak v Novi Gorici, prenovljeno postajališče v Solkanu, obnovljena postajna stavba v Bohinjski Bistrici in prehod čez tire na postaji Most na Soči ter zamenjava stavbnega pohištva na postaji Bled. Pričela se je nujna sanacija plazovitega terena v bližini Grahovega ob Bači, ki bi sicer lahko povzročila zaporo proge.

Seznam, ki ga je Operativna iniciativa pripravila kot izhodišče, je seveda še precej daljši in čaka na nadaljevanje pogovorov in investicije, vendar bo z dobro voljo Slovenskih železnic ob ustreznem pozicioniranju Bohinjske proge tudi to izvedljivo v naslednjem in prihodnjih letih.

Glavno vodilo Operativne iniciative 110 let Bohinjske proge, ki jo sestavljajo predstavniki Turizma Bohinj, operativnega kadra Slovenskih železnic na Bohinjski progi, Posoškega razvojnega centra in Društva za Bohinjsko-goriško progo, je »obeležujmo predvsem z izboljšavami in ne s proslavami«.

Jana Podgornik, Posoški razvojni center